Tirdzniecības noteikumi
Interneta veikala www.dudrsaw.lv tirdzniecības noteikumi
DUDRSAW zāģlenšu augstā kvalitāte un tradīcijas kopā ar mūsu perfektajiem metinājumiem sniedz jums pārliecību par labāko izvēli.
Tirdzniecības noteikumu kopsavilkums
Interneta veikalu adresē http://www.dudrsaw.lv pārvalda komercsabiedrība Dudr Saw s.r.o., juridiskā adrese Nádražní 935, 763 62 Tlumačov, reģistrācijas numurs IČO 29305489, reģistrēta Uzņēmumu reģistrā, ko uztur Brno Reģionālā tiesa, sadaļa C, ieliktnis 72887, PVN maksātāja numurs CZ29305489. Sazināties ar mums var, rakstot uz e-pastu vai zvanot uz tālruni.
Kad iesniedzat pasūtījumu caur interneta veikalu, tiek noslēgts līgums. Līgums tiek noslēgts arī tad, ja nosūtāt pasūtījumu uz e-pastu info@dudrsaw.lv vai veicat to telefoniski, zvanot uz +420 771 258 965. Pasūtījuma pieņemšanu un līguma noslēgšanu apstiprināsim e-pastā.
Maksājumu veiciet 14 dienu laikā no līguma noslēgšanas vai vēlāk atbilstoši izvēlētajam maksājuma veidam.
Pasūtot fiziskas preces mūsu interneta veikalā, tiek noslēgts pirkuma līgums.
Par preces īpašnieku kļūstat tās saņemšanas brīdī, bet ne agrāk kā pēc pilnas cenas apmaksas. Ja kā patērētājam tiek piegādāta bojāta prece, nekavējoties informējiet mūs. Ja bojājums tiek konstatēts saņemšanas laikā, informējiet arī pārvadātāju. Ja kā uzņēmējam tiek piegādāta bojāta prece, zaudējumi jārisina ar pārvadātāju.
Ja esat patērētājs, jums ir tiesības 2 gadu laikā no preces saņemšanas iesniegt sūdzību par defektiem, kas parādās precei. Kā uzņēmējs varat iesniegt sūdzību par defektiem, kas bija precei brīdī, kad risks pārgāja uz jums – 6 mēnešu laikā, bet slēptu defektu gadījumā – 2 gadu laikā no saņemšanas. Precīzāku informāciju par reklamāciju kārtību un tiesībām skatiet tirdzniecības noteikumos.
Vispārīgie noteikumi
1.1. Tirdzniecības noteikumu piemērošanas joma. Šie tirdzniecības noteikumi regulē līgumu slēgšanu starp mums kā tirgotāju un jums kā klientu caur interneta veikalu, kā arī tiesības un pienākumus, kas izriet no šiem līgumiem. Noteikumu sastāvdaļa ir arī obligāti sniedzamā informācija. Informāciju par personas datu apstrādi skatiet atsevišķā dokumentā mūsu tīmekļa vietnē. Noteikumi stājas spēkā 2023. gada 1. jūlijā.
1.2. Lietotie termini. Mūsu tirdzniecības noteikumos lietojam šādas saīsinātas formas:
1.2.1. Mēs – tirgotājs, t.i., komercsabiedrība Dudr Saw s.r.o., juridiskā adrese Nádražní 935, 763 62 Tlumačov, reģistrācijas numurs IČO 29305489, reģistrēta Uzņēmumu reģistrā, ko uztur Brno Reģionālā tiesa, sadaļa C, ieliktnis 72887, PVN maksātāja numurs CZ29305489.
1.2.2. Jūs – klients, t.i., otra līgumslēdzēja puse, kura nav mēs, un var būt kāds no šiem subjektiem:
1.2.2.1. Patērētājs – fiziska persona, kura nerīkojas savas uzņēmējdarbības vai profesionālās darbības ietvaros;
1.2.2.2. Uzņēmējs – fiziska vai juridiska persona, kura rīkojas savas uzņēmējdarbības vai profesionālās darbības ietvaros.
1.2.3. Interneta veikals – mūsu tīmekļa saskarne, kas pieejama adresē http://www.dudrsaw.lv, kurā varat apskatīt mūsu piedāvājumu un pasūtīt preces no mūsu sortimenta.
1.2.4. E-pasts – elektroniskā pasts, ar kuru iespējams sazināties ar mums, izmantojot e-pasta adresi, kas pieejama mūsu interneta veikala tīmekļa adresē.
1.2.5. Tālrunis – sakaru līdzeklis, ar kuru iespējams sazināties ar mums, zvanot uz tālruņa numuru, kas pieejams mūsu interneta veikala tīmekļa adresē.
1.2.6. Līgumi – ar to domāti pirkuma līgumi.
1.3. Tirdzniecības noteikumu attiecības ar līgumu. Tirdzniecības noteikumi ir neatņemama visu līgumu sastāvdaļa. Līguma noteikumiem, kas atšķiras no tirdzniecības noteikumiem, ir prioritāte.
1.4. Līguma un tirdzniecības noteikumu attiecības ar tiesību normām. Tiesības un pienākumi, kas nav reglamentēti ar šiem noteikumiem vai līgumu, tiek regulēti saskaņā ar Čehijas Republikas tiesību aktiem, īpaši likumu Nr. 89/2012 Sb. (Civilkodekss) un likumu Nr. 634/1992 Sb. (Par patērētāju aizsardzību), kā arī saskaņā ar Eiropas Savienības tiesību aktiem, īpaši Direktīvu 2011/83/ES par patērētāju tiesībām un Direktīvu 2000/31/EK par elektronisko tirdzniecību. Ja pastāv pretruna starp tirdzniecības noteikumiem vai līgumu un tiesību aktu, priekšroka tiek dota tiesību aktam, ja vien to nevar grozīt ar vienošanos.
1.5. Noteikumu un līguma nosacījumu atdalāmība. Ja kāds no tirdzniecības noteikumu vai līguma noteikumiem kļūst spēkā neesošs, nederīgs vai nav piemērojams, tas neietekmē pārējo noteikumu vai līguma punktu spēkā esamību.
1.6. Attiecības ar starptautisku elementu. Ja attiecībās starp mums un jums pastāv starptautisks elements, piemērojamas Čehijas tiesību normas, un jebkādus strīdus izskata Čehijas tiesas. ANO Konvencija par starptautiskajiem preču pirkuma līgumiem (Vīnes konvencija) netiek piemērota.
1.7. Sūdzību izskatīšanas veidi. Iespējamās sūdzības un strīdus starp mums un jums iespējams risināt:
1.7.1. ārpustiesas kārtībā Čehijas Tirdzniecības inspekcijas vadībā (adr.coi.cz) vai izmantojot Eiropas Komisijas izveidoto tiešsaistes strīdu izšķiršanas platformu (ec.europa.eu/consumers/odr);
1.7.2. e-pastā, rakstot uz info@dudrsaw.lv;
1.7.3. klātienē mūsu tirdzniecības vietā;
1.7.4. pa tālruni +420 771 258 965.
1.8. Uzraudzības iestādes. Mūsu darbību kontrolē un uzrauga Čehijas valsts institūcijas, pie kurām varat vērsties saskaņā ar attiecīgajiem tiesību aktiem. Galvenās uzraudzības iestādes ir:
1.8.1. Čehijas Tirdzniecības inspekcija;
1.8.2. Uzņēmējdarbības iestādes;
1.8.3. Personas datu aizsardzības birojs.
Preču pasūtīšana un līgumu slēgšana
2.1. Preču pasūtīšana. Preces mūsu interneta veikalā iespējams pasūtīt, pieņemot piedāvājumu slēgt līgumu, kas ir preču izvietošana interneta veikalā, izmantojot:
2.1.1. interneta veikalu;
2.1.2. e-pastu;
2.1.3. tālruni.
Piedāvājuma pieņemšana ar papildinājumiem vai novirzēm nav iespējama un tiek uzskatīta par pretpiedāvājumu no jūsu puses.
2.2. Pasūtīšana interneta veikalā. Preces pasūtīšana notiek, izvēloties preci vajadzīgajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā, ievietojot to virtuālajā grozā, aizpildot nepieciešamos datus, izvēloties piegādes un maksājuma veidu un nosūtot pasūtījumu ar pogu „"Nosūtīt un samaksāt" (izvēlēts maksājums ar karti vai Google Pay) vai "Pabeigt" (izvēlēts maksājums piegādes brīdī vai pēc rēķina)“, tādējādi tiek noslēgts līgums. Pirms pasūtījuma nosūtīšanas jums būs iespēja pārbaudīt un labot ievadītos datus.
2.3. Pasūtīšana e-pastā. Preču pasūtīšana, nosūtot e-pastu uz adresi info@dudrsaw.lv, kurā jānorāda:
2.3.1. izvēlētā prece vajadzīgajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā;
2.3.2. izvēlētais piegādes un maksājuma veids;
2.3.3. jūsu identifikācijas dati:
2.3.3.1. vārds, uzvārds un, ja nepieciešams, juridiskās personas nosaukums;
2.3.3.2. dzīvesvietas vai juridiskā adrese;
2.3.3.3. preču piegādes adrese;
2.3.3.4. tālruņa numurs;
2.3.3.5. IČO, ja neesat patērētājs;
2.3.3.6. PVN maksātāja numurs, ja esat PVN maksātājs.
2.4. Pasūtīšana pa tālruni. Preču pasūtīšanu pa tālruni veic, zvanot uz +420 771 258 965 un sniedzot šādu informāciju:
2.4.1. izvēlētā prece nepieciešamajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā;
2.4.2. izvēlētais piegādes un maksājuma veids;
2.4.3. jūsu identifikācijas dati:
2.4.3.1. vārds, uzvārds un, ja nepieciešams, juridiskās personas nosaukums;
2.4.3.2. dzīvesvietas vai juridiskā adrese;
2.4.3.3. piegādes adrese;
2.4.3.4. tālruņa numurs;
2.4.3.5. e-pasta adrese;
2.4.3.6. IČO, ja neesat patērētājs;
2.4.3.7. PVN maksātāja numurs, ja esat PVN maksātājs.
2.5. Pasūtījuma pieņemšanas apstiprinājums. Apstiprināsim jūsu pasūtījuma pieņemšanu un līguma noslēgšanu, nosūtot e-pasta ziņojumu uz jūsu norādīto adresi, kurā būs:
2.5.1. apstiprinājums par līguma noslēgšanu un tā saturu.
Ja pasūtījums būs nepilnīgs vai saturēs kļūdas, aicināsim to precizēt vai informēsim par līguma noslēgšanas neiespējamību.
2.6. Līguma valoda un glabāšana. Līgumi tiek slēgti čehu, kā arī poļu, slovāku, rumāņu, bulgāru, ungāru, vācu un horvātu valodā. Noslēgtie līgumi tiek glabāti mūsu vajadzībām un nav publiski pieejami.
Noslēgtie līgumi un to saturs
3.1. Līguma grozīšana un izbeigšana. Noslēgtos līgumus nevar vienpusēji mainīt vai izbeigt; to iespējams tikai ar abpusēju vienošanos vai ja to paredz tiesību akti vai tirdzniecības noteikumi.
3.2. Pirkuma līguma saturs. Uz pirkuma līguma pamata mēs apņemamies piegādāt jums pasūtīto fizisko preci saskaņotajā veidā un sniegt citas pakalpojumus, ja tie ir saskaņoti, bet jūs apņematies preci pieņemt un samaksāt mums kopējo cenu, kas ietver preces cenu, maksājuma cenu, piegādes cenu un citu iespējamo pasūtīto pakalpojumu cenu.
3.3. Intelektuālā īpašuma aizsardzība. Ja saskaņā ar līgumu jums tiek piegādāta prece, kas ir aizsargāta ar intelektuālā īpašuma tiesībām (īpaši autortiesībām, preču zīmēm, dizainparaugiem, patentiem un lietderības modeļiem), līgums neparedz licences piešķiršanu šo tiesību izmantošanai. Preces, kas aizsargātas ar autortiesībām, fiziska persona drīkst izmantot tikai personīgai lietošanai, bet juridiska persona tikai savām iekšējām vajadzībām. Tās nedrīkst pavairot, pārdot, iznomāt vai padarīt pieejamas trešajām personām.
3.4. Atlaides un akcijas. Atlaides un mārketinga akcijas, ja nav norādīts citādi, nevar kombinēt savā starpā.
3.5. Dāvanas un bonusi. Ja līguma ietvaros esat saņēmuši dāvanas vai bonusus, tas tiek veikts saskaņā ar dāvinājuma līgumu, par kuru mēs neesam atbildīgi defektu gadījumā. Dāvinājuma līguma spēkā esamība ir atkarīga no galvenā līguma spēkā esamības un tiek noslēgts ar izbeigšanas nosacījumu, ka tas zaudē spēku līdz ar galvenā līguma izbeigšanu.
3.6. Atlaižu kuponi un dāvanu kartes. Atlaižu kuponus un dāvanu kartes var izmantot saskaņā ar noteikumiem, kas norādīti kuponā vai kartē. Ja nav noteikts citādi, tos var izmantot tikai pie mums, atlaides kuponiem līdz to atcelšanai vai akcijas beigām, bet dāvanu kartēm – vienu gadu no izdošanas dienas.
Apmaksas noteikumi
4.1. Apmaksas veidi. Kopējo cenu var samaksāt ar veidiem, kas norādīti interneta veikalā tīmekļa adresē https://www.dudrsaw.lv/piegade-un-maksajumi.
4.2. Maksājuma termiņš. Jums ir pienākums samaksāt kopējo cenu pirms preces piegādes, tās saņemšanas brīdī vai vēlāk, atkarībā no izvēlētā maksājuma veida. Ja maksājums jāveic pirms piegādes, tas jāveic 14 dienu laikā pēc līguma noslēgšanas. Ja maksājums tiek veikts caur maksājumu pakalpojumu sniedzēju, cena tiek uzskatīta par samaksātu, kad nauda tiek ieskaitīta mūsu kontā.
4.3. Maksājums ar kredītu. Ja maksājums tiek veikts ar kredīta vai cita finanšu produkta starpniecību, kas balstīts uz līgumu ar finanšu pakalpojumu sniedzēju, attiecības regulē šis līgums un attiecīgie noteikumi.
4.4. Nodokļu dokumentu elektroniska nosūtīšana. Jūs piekrītat, ka rēķinu (nodokļu dokumentu) izsniegsim un nosūtīsim elektroniskā formā uz jūsu e-pastu, kas norādīts pasūtījumā.
Piegādes noteikumi
5.1. Piegādes veidi. Piegādes veidus, kurus varat izmantot, atradīsiet interneta veikalā tīmekļa adresē https://www.dudrsaw.lv/piegade-un-maksajumi.
5.2. Piegādes ierobežojumi. Preces piegādājam tikai šādās valstīs:
5.2.1. Čehijas Republika;
5.2.2. Slovākija;
5.2.3. Polija;
5.2.4. Bulgārija;
5.2.5. Rumānija;
5.2.6. Ungārija;
5.2.7. Vācija;
5.2.8. Austrija;
5.2.9. Horvātija.
Preču pasūtīšana uz atbalstītu valsti ir iespējama tikai, izmantojot attiecīgajai valstij paredzēto mūsu mājaslapas valodas versiju.
5.3. Īpašumtiesību iegūšana. Par preces īpašnieku kļūstat tās saņemšanas brīdī, bet ne agrāk kā pēc pilnas cenas apmaksas.
5.4. Piegādes laiks. Saskaņotais piegādes termiņš sākas ar līguma noslēgšanu. Ja esat patērētājs un nav noteikts konkrēts piegādes laiks, prece tiks piegādāta bez nepamatotas kavēšanās, bet ne vēlāk kā 30 dienu laikā no līguma noslēgšanas dienas. Ja jāmaksā pilna cena pirms piegādes, piegādes termiņš sākas ar maksājuma veikšanu. Prece šajā laikā tiks piegādāta uz norādīto vietu. Ja neesat patērētājs un prece jāpiegādā ar pārvadātāja starpniecību, tā tiks nodota pārvadātājam šajā laikā.
5.5. Preces saņemšana. Jums ir pienākums preci saņemt norunātajā laikā un vietā atkarībā no piegādes veida. Ja prece tiek piegādāta ar pārvadātāju, jums tā jāsaņem piegādes brīdī. Ja preci nepieņemat, mums ir tiesības atkāpties no līguma un pieprasīt piegādes izmaksu apmaksu, ja tās nav segtas iepriekš. Ja pēc nepieņemšanas preci piegādājam atkārtoti, mums ir tiesības uz atkārtotas piegādes izmaksu atlīdzību.
5.6. Identitātes pārbaude preces saņemšanas laikā. Ja prece tika apmaksāta pirms piegādes, mums ir tiesības piegādi nosacīt ar personas identitātes pārbaudi, uzrādot personas apliecinošu dokumentu.
5.7. Preces bojājums pārvadāšanas laikā – patērētājiem. Ja esat patērētājs, risks par preces bojājumu pāriet uz jums brīdī, kad prece tiek saņemta. Ja prece tiek piegādāta bojāta, par to nekavējoties informējiet mūs, vislabāk šādā veidā:
5.7.1. e-pastā uz info@dudrsaw.lv;
5.7.2. personīgi jebkurā mūsu filiālē;
5.7.3. telefoniski uz tālruni +420 771 258 965.
Ja bojājums tiek konstatēts preces saņemšanas laikā, par to jāinformē gan mūs, gan pārvadātāju. Varat pieprasīt bojātās pakas atvēršanu pirms tās saņemšanas un, ja konstatēts, ka prece ir bojāta, jums nav pienākuma to no pārvadātāja pieņemt.
5.8. Preces bojājums pārvadāšanas laikā – uzņēmējiem. Ja neesat patērētājs un prece tiek piegādāta ar pārvadātāja starpniecību, risks par bojājumu pāriet uz jums brīdī, kad prece tiek nodota pārvadātājam. Ja bojājums rodas pēc riska pārejas, mēs par to neatbildam, un tas neietekmē jūsu pienākumu samaksāt pilnu cenu un saņemt preci. Ja prece tiek piegādāta bojāta, bojājums jāreklamē pārvadātājam nekavējoties.
5.9. Preces iepakojums. Ja nav noteikts citādi, prece tiks iepakota piemērotā veidā tās saglabāšanai un aizsardzībai.
Atsaukšanās no līguma
6.1. Nav iespējas atkāpties no līguma. Visas mūsu zāģlentes tiek izgatavotas pēc jūsu individuāla pasūtījuma, tāpēc saskaņā ar noslēgto pirkuma līgumu jums kā patērētājam nav tiesību 14 dienu laikā atkāpties no līguma bez iemesla un preci mums atdot atpakaļ.
6.2. Mūsu tiesības atkāpties no līguma. Mums ir tiesības atkāpties no noslēgtā līguma jebkurā laikā no līguma noslēgšanas dienas līdz brīdim, kad no mums prece tiek saņemta, šādos gadījumos:
6.2.1. ja ir izsmeltas pasūtītās preces krājumi;
6.2.2. ja prece netiek pieņemta tās piegādes laikā;
6.2.3. ja tiek ļaunprātīgi izmantota mūsu interneta veikala pasūtījumu sistēma;
6.2.4. ja tiek norādīti nepareizi dati preces pasūtīšanas laikā;
6.2.5. ja prece tiek pasūtīta par cenu, kas ir ievērojami zemāka nekā parasti, un tāda cena radusies mūsu interneta veikala kļūdas vai pārpratuma dēļ;
6.2.6. citiem īpaši apsveramiem iemesliem.
Preces defektu reklamācija patērētājiem
7.1. Piemērojamība. Šī tirdzniecības noteikumu daļa attiecas uz jums tikai tad, ja esat patērētājs, un regulē mūsu atbildību par preces defektiem.
7.2. Reklamācijas periods. Jūs varat iesniegt preces reklamāciju par defektiem, kas parādās 2 gadu laikā pēc preces saņemšanas.
7.3. Mūsu atbildība par preces defektiem. Mēs atbildam par to, ka prece piegādes brīdī nav bojāta. Jo īpaši mēs atbildam par to, ka prece:
7.3.1. atbilst līgumā noteiktajam aprakstam, veidam, daudzumam, kvalitātei, funkcionalitātei un citām īpašībām;
7.3.2. ir piemērota mērķim, kādam to vēlaties izmantot, ja mēs ar to esam piekrituši;
7.3.3. tiek piegādāta ar līgumā noteikto piederumu un lietošanas instrukcijām, tostarp montāžas vai uzstādīšanas norādēm.
7.4. Turklāt mēs garantējam, ka prece papildus līgumā noteiktajām īpašībām atbilst šādiem nosacījumiem, ja vien jūs neesat iepriekš brīdināts par novirzēm un ar tām piekritis:
7.4.1. piemērota mērķim, kādam parasti tiek izmantota šāda veida prece, ņemot vērā trešo pušu tiesības, tiesību aktus, tehniskos standartus vai nozares rīcības kodeksus, ja tādi nav, tad parasti pieņemtās prasības;
7.4.2. īpašības, tostarp izturību, funkcionalitāti, saderību un drošību, atbilst tām, kādas var pamatoti sagaidīt, ņemot vērā mūsu vai mūsu partneru publiskos paziņojumus, īpaši reklāmu vai marķējumu; mēs neesam saistīti ar paziņojumu, ja par to nezinājām vai tas tika koriģēts līdzvērtīgā veidā līguma slēgšanas laikā, vai ja tas būtiski neietekmēja jūsu lēmumu pirkt;
7.4.3. tiek piegādāta ar piederumiem, ieskaitot iepakojumu, montāžas instrukcijas un citus lietošanas norādījumus, kurus varat pamatoti sagaidīt;
7.4.4. atbilst kvalitātei vai izpildījumam paraugam, ko esam snieguši pirms līguma noslēgšanas.
7.5. Atbildības ierobežojums. Mēs neatbildam par:
7.5.1. nolietojumu, kas atbilst preces izmantošanas apjomam;
7.5.2. bojājumu, ko esat izraisījis pats.
7.6. Termiņš tiesību izmantošanai. Jums ir pienākums pēc iespējas ātrāk pārbaudīt preci un tās īpašības. Savas tiesības par preces defektiem jums jāizmanto bez nepamatotas kavēšanās pēc to konstatēšanas, bet reklamācijas termiņā.
7.7. Tiesības uz defekta novēršanu. Ja prece ir bojāta, jums ir tiesības uz bezmaksas defekta novēršanu – pēc jūsu izvēles ar jaunas preces piegādi vai defektīvās preces remontu. Jūs nevarat izvēlēties veidu, ja tas nav iespējams vai ir nesamērīgi dārgs salīdzinājumā ar otru. Ja zāģlentē rodas plaisa vai bojājums metinājumā, nodrošināsim jaunu, nebojātu zāģlenti.
7.8. Tiesības uz atlaidi vai atkāpšanos no līguma. Ja atteiksimies defektu novērst, defekts atkārtoti parādīsies, defekts ir būtisks vai netiks novērsts saprātīgā termiņā, varat pieprasīt atlaidi vai atkāpties no līguma. Ja defekts ir nebūtisks, šādas tiesības nepastāv.
7.9. Reklamācijas veikšanas veids. Savas tiesības vislabāk varat īstenot, sazinoties ar mums pa tālruni vai e-pastu. Varat arī nosūtīt preci uz mūsu adresi vai iesniegt to klātienē mūsu filiālē.
7.10. Reklamācijas noformēšana. Parasti pietiek, ja nosūtāt defekta aprakstu un fotogrāfijas. Ja tās nepietiek, prece jānoprezentē tīrā un novērtēšanai atbilstošā stāvoklī. Jānodrošina:
7.10.1. pierādījums, ka prece tika iegādāta pie mums;
7.10.2. informācija par defektu un pieprasīto reklamācijas izskatīšanas veidu. Izvēlēto veidu nevar mainīt bez mūsu piekrišanas.
7.11. Reklamācijas izskatīšana. Jūsu reklamācija tiks izskatīta saprātīgā laikā, ne vēlāk kā 30 dienu laikā no tās iesniegšanas. Tiksiet informēts un prece tiks atdota tajā pašā veidā, kā saņemta. Ja reklamācija netiks izskatīta laikā, varat atkāpties no līguma vai pieprasīt atlaidi. Ja reklamācija tiks apstiprināta, termiņš defektu norādīšanai tiek pagarināts par reklamācijas izskatīšanas ilgumu.
7.12. Reklamācijas apstiprinājums. Iesniedzot reklamāciju, mēs izsniegsim rakstisku apstiprinājumu par tās saņemšanu, saturu un vēlamo risinājumu, kā arī dokumentu par rezultātu, veiktajiem remontdarbiem un to ilgumu vai noraidījuma pamatojumu.
7.13. Papildu garantija par kvalitāti. Jums var tikt piešķirta papildu garantija, kas pārsniedz jūsu likumā noteiktās tiesības. Tā balstās uz garantijas sniedzēja paziņojumu vai reklāmu, ka prece saglabās noteiktas īpašības. Šādas garantijas noteikumus regulē garantijas sniedzēja noteikumi. Ja norādīts derīguma vai garantijas termiņš, jums ir tiesības vismaz uz jaunas preces piegādi vai tās remontu.
Preces defektu reklamācija uzņēmējiem
8.1. Piemērojamība. Šī tirdzniecības noteikumu daļa attiecas uz jums tikai tad, ja neesat patērētājs, un regulē mūsu atbildību par preces defektiem.
8.2. Mūsu atbildība par preces defektiem. Preci piegādāsim saskaņotajā daudzumā, kvalitātē un izpildījumā. Ja kvalitāte un izpildījums nav norunāti, piegādāsim preci atbilstoši mērķim, kas izriet no līguma, citādi – parasti pieņemamajam mērķim. Ja daudzums norādīts aptuveni, precīzu daudzumu noteiksim mēs. Ja precei defekts ir brīdī, kad risks pāriet uz jums, mēs par to atbildam. Izņēmums – defekti, kurus ar ierastu rūpību varēja konstatēt jau līguma slēgšanas brīdī.
8.3. Atbildības ierobežojumi. Mēs neatbildam:
8.3.1. par nolietojumu, kas atbilst parastai lietošanai;
8.3.2. par defektiem, par kuriem zinājāt pirms preces saņemšanas;
8.3.3. par defektiem, ko esat radījis pats.
8.4. Tiesību izmantošanas termiņš. Prece jāapskata pēc iespējas ātrāk. Tiesības jāizmanto bez nepamatotas kavēšanās, tiklīdz defekts ir konstatējams. Vēlākais – 6 mēnešu laikā, slēptu defektu gadījumā – 2 gadu laikā no piegādes. Pēc šī termiņa tiesības zūd.
8.5. Metinājuma plīsums. Ja zāģlente plīst vai rodas bojājums metinājumā, nodrošināsim jaunu, nebojātu zāģlenti.
8.6. Tiesības būtiska līguma pārkāpuma gadījumā. Ja defekts ir būtisks pārkāpums, jums ir tiesības:
8.6.1. uz defekta novēršanu, piegādājot jaunu vai trūkstošo preci;
8.6.2. uz defekta novēršanu, remontējot preci;
8.6.3. uz atbilstošu cenas samazinājumu;
8.6.4. atkāpties no līguma.
Būtisks pārkāpums ir tāds, par kuru mums bija jāzina jau līguma slēgšanas brīdī un kuru paredzot, jūs nebūtu līgumu noslēdzis. Citādi – pārkāpums ir nebūtisks. Ja tiesības netiek paziņotas, piemēro kā nebūtisku pārkāpumu.
8.7. Tiesības nebūtiska pārkāpuma gadījumā. Ja defekts ir nebūtisks, jums ir tiesības:
8.7.1. uz defekta novēršanu;
8.7.2. uz atbilstošu cenas samazinājumu.
Ja netiek norādīta izvēle, mēs varam paši izvēlēties veidu – remonts, jaunas preces piegāde vai trūkstošās daļas piegāde. Izvēli nevar mainīt bez mūsu piekrišanas.
8.8. Nav iespējams prasīt atkāpšanos vai jaunu preci. Ja nevarat preci atdot tādā stāvoklī, kādā to saņēmāt, nevarat atkāpties no līguma vai prasīt jaunu preci. Izņēmumi:
8.8.1. stāvokļa izmaiņas radušās defekta pārbaudes dēļ;
8.8.2. preci izmantojāt pirms defekta atklāšanas;
8.8.3. preci nevar atdot nemainītā stāvoklī, bet tas nav jūsu vaina;
8.8.4. preci pārdevāt, patērējāt vai mainījāt; ja tikai daļēji – atdodat to daļu, ko varat, pārējo kompensējat līdz iegūtajam labumam.
8.9. Reklamācijas veikšana. Vislabāk – pa tālruni vai e-pastu. Varat arī nosūtīt preci vai iesniegt to klātienē.
8.10. Reklamācijas noformējums. Pietiek ar defekta aprakstu un fotogrāfijām. Ja nepietiek vai prece tiek nodota, tai jābūt tīrai un novērtēšanai piemērotai. Jānodrošina:
8.10.1. pierādījums par pirkumu pie mums;
8.10.2. informācija par defektu un pieprasīto risinājumu. To nevar mainīt bez mūsu piekrišanas.
8.11. Reklamācijas izskatīšana. Reklamācija tiks izskatīta bez nepamatotas kavēšanās. Prece tiks atdota tāpat kā saņemta. Ja reklamācija tiks apstiprināta, termiņš tiek pagarināts par izskatīšanas laiku.
8.12. Izdevumu kompensācija. Ja reklamācija tiek apstiprināta, jums pienākas nepieciešamo izmaksu atlīdzība. Ja tiek noraidīta, mums ir tiesības uz izmaksu atlīdzību saistībā ar preces atdošanu.
8.13. Papildu kvalitātes garantija. Papildus likumiskajām tiesībām var tikt piešķirta papildu garantija – arī ar reklāmu. Noteikumus nosaka garantijas sniedzējs. Ja tiek solīts noteikts īpašību saglabāšanas laiks, jums ir tiesības vismaz uz remontu vai jaunu preci.